Wereldwinkels


MIRANDA DAVIDS


WOON & WINKEL STYLING





 


Wist je dat een klant gemiddeld slechts 7 seconden naar een etalage kijkt? Een goede etalage trekt de aandacht van de klant en vertaalt de winkelbeleving op een herkenbare manier. De etalage is daarom het visitekaartje van de Wereldwinkel. Door een verrassende en regelmatig vernieuwende etalage, wordt de klant figuurlijk over de drempel van de winkel getrokken. Maar liefst 70% tot 80% van alle aankoopbeslissingen wordt op de winkelvloer gemaakt. Een verkoopstimulerende etalage heeft daarom grote invloed op het koopgedrag van de klant.

De wereldwinkels onderscheiden zich van de concurrent met eerlijke fairtrade en duurzame producten. Maar hoe kunnen de wereldwinkels nog meer klanten naar binnen trekken om zoveel mogelijk Fair Trade producenten een kans op de Nederlandse markt te bieden?


Door het presenteren van aantrekkelijke en verkoopstimulerende middentafels en schappen, zul je de omzet zien stijgen! Als de winkel op de juiste manier is ingedeeld, verkoopt het product zich namelijk vanzelf. De klant wordt hierdoor juist geprikkeld en dat zorgt voor meer omzet! In praktische stappen neem ik de wereldwinkels onder de loep en behandelen we samen de volgende punten:


Hoe ziet de winkel er op dit moment uit (klantreis en winkelbeleving),


Wat zorgt voor de juiste winkelbeleving op de winkelvloer (etaleren & presenteren),


Welke navigatie is gewenst? (focuspunten op de juiste plaats), 


Waarom is winkelbeleving en herkenning zo belangrijk (identiteit, sfeer en stijl).


Door mijn brede kennis en ervaring als Ondernemer, Styliste en Manager van wereldwinkels, kan ik mij goed inleven in de wereldwinkels. Hierdoor kan ik wereldwinkels helpen bij het verkrijgen van inzicht in communicatie met visuele (beeldende) taal en bij het maken van effectieve product presentaties en een aantrekkelijk commercieel beeld. We maken samen een (klant)reis door de winkel en ervaren de beleving door de ogen van onze klant. We zullen samen de etalage, vitrinekast, middentafels en schappen gaan (her)inrichten. Ook help ik jullie bij het oplossen van knelpunten bij het inrichten op de winkelvloer en de inkoop/verkoop. In deze praktijk gerichte training neem ik jullie graag mee op reis door de Wereld(winkel)!

 

Na het deelnemen van de training ontvangt de Wereldwinkel een digitale hand-out waar alle onderwerpen die we in de praktijk hebben besproken en zijn uitgevoerd terug te lezen zijn. Om alvast een beeld te krijgen van de training, verwijzen ik je graag naar de "Reviews" van wereldwinkels die de training eerder hebben gevolgd.