Wereldwinkels


MIRANDA DAVIDS


FAIRTRADE PRODUCTSTYLING

IMG_0649
IMG_9358
IMG_4379



Wist u dat een klant gemiddeld slechts 7 seconden naar een etalage kijkt?


Een etalage trekt de aandacht van de klant en vertaalt de totale winkelbeleving. De etalage is daarom hét visitekaartje van de winkel! Door een verrassende en inspirerende etalage wordt de klant figuurlijk over de drempel naar binnen getrokken. Maar liefst 70% tot 80% van alle aankoopbeslissingen wordt op de winkelvloer gemaakt. Een verkoopstimulerende winkelinrichting en productstyling heeft daarom grote invloed op het koopgedrag van onze klanten. De klant wordt hierdoor geprikkeld en dat zorgt voor het genereren van meer omzet.


De wereldwinkels onderscheiden zich van de concurrent met eerlijke fairtrade en duurzame producten. Maar hoe kunnen de wereldwinkels nog meer klanten naar binnen trekken om zoveel mogelijk fairtrade producenten een kans op de Nederlandse markt te bieden?


Paktische stappen zijn:


* Hoe ziet de winkel er momenteel uit? (winkelinrichting en winkelbeleving)

* Wat zorgt voor de juiste winkelbeleving?(productstyling)

* Welke navigatie is gewenst? (klantreis en focuspunten op de juiste plaats)

* Waarom is herkenning zo belangrijk? (identiteit, sfeer en stijl)


Tijdens de training Productstyling ervaren we de winkelbeleving door de ogen van onze klanten. We gaan samen de winkel opnieuw inrichten en een éénheid vormen door meer rust, ruimte en balans aan te brengen in de winkel. We pakken zowel de etalage als de middentafels en schappen aan. Ook help ik jullie bij oplossingen voor een goed inkoopassortiment (tips & tricks). Na het deelnemen van de training Productstyling, ontvangt de Wereldwinkel een digitale hand-out waar alle onderwerpen die we in de praktijk hebben uitgevoerd, terug te lezen zijn. Om alvast een beeld te krijgen, verwijs ik u graag naar de "Reviews" van wereldwinkels die de training eerder hebben gevolgd.